Iako smo brojnim globalnim lancima kad je riječ o hrani uglavnom nezanimljivi, nakon najavljenog povratka Subwaya te prvog Burger Kinga, otvorenog ljetos, ljubitelji brze hrane uskoro bi mogli uživati i u Pizza Hutu. Američki lanac pizzerija zainteresiran je za hrvatsko i slovensko tržište, potvrdili su, naime, u sjedištu kompanije za regionalni portal za franšize Franchising.rs. Matjaž Plausteiner, regionalni konzultant Pizza Huta, kaže kako traže franšizne partnere koji će otvoriti najmanje tri restorana. No zna li se da i drugi veliki igrači poput Hard Rock Cafea već dugo traže investitora u nas, ljubitelji pizze, koja se 2001. jela i u svemiru i za početak uključuje inicijalnu naknadu za franšizera od 49.600 dolara po restoranu, mogli bi se i načekati.
Iako smo brojnim globalnim lancima kad je riječ o hrani uglavnom nezanimljivi, nakon najavljenog povratka Subwaya te prvog Burger Kinga, otvorenog ljetos, ljubitelji brze hrane uskoro bi mogli uživati i u Pizza Hutu.
Prva pizza u svemiru
Američki lanac pizzerija zainteresiran je za hrvatsko i slovensko tržište, potvrdili su, naime, u sjedištu kompanije za regionalni portal za franšize Franchising.rs. Matjaž Plausteiner, regionalni konzultant Pizza Huta, kaže kako traže franšizne partnere koji će otvoriti najmanje tri restorana. No zna li se da i drugi veliki igrači poput Hard Rock Cafea već dugo traže investitora u nas, ljubitelji pizze, koja se 2001. jela i u svemiru i za početak uključuje inicijalnu naknadu za franšizera od 49.600 dolara po restoranu, mogli bi se i načekati.
Mirela Alpeza, voditeljica za franšize Centra za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća i poduzetništva (CEPOR), koji je često prva stanica franšizerima na hrvatskom tržištu, kaže da s njima Pizza Hut nije kontaktirao. No oni su u pravilu kanal za manje brendove između 50 i 100 tisuća eura, koji bi preko njih širili kampanju, tvrdi Alpeza, dok se milijunska ulaganja obično ugovaraju direktnom komunikacijom s potencijalnim investitorima. Naravno – najvećima, kakvih nije puno u RH. No zasad se ne zna jesu li se i s kime sastali iz Pizza Huta. Uz ulaznu pristojbu između 45 i 75 tisuća dolara, svaki fast food KFC-a koji kao i Pizza Hut posluje u sastavu kompanije Yum!Brands!, s prilagodbom tržištu i standardima u nas je stajao između 1,3 i 2,4 milijuna dolara.
Žele samo novac
Hard Rock Cafe pak vrijedi između 3 i 5 milijuna po objektu pa takva ulaganja – a riječ je najčešće o američkim tvrtkama – uglavnom idu preko ambasade SAD-a koja za njih besplatno radi sve, od istraživanja tržišta do ugovaranja sastanaka, o čemu hrvatski ulagači u inozemstvu mogu samo sanjati. A nakon McDonald'sa, koji je jedini od 90-ih u nas odradio sve predradnje za otvaranje franšize, od osnivanja tvrtke do marketinga, inače nikad ne bi ušao u RH, svi sljedeći megafranšizeri u nas su ziheraši – žele novac za svoju franšizu, a sva druga odgovornost, od razvoja brenda nadalje, na hrvatskim je poduzetnicima.